Transport sanitarny i medyczny – opinie klientów

Końcem roku 2021 pierwszy raz w historii firmy przeprowadziliśmy badanie NPS wśród naszych pacjentów. NPS, czyli Net Promoter Score to metodyka oceny lojalności klientów. Wynik, który uzyskaliśmy po przeanalizowani odpowiedzi od naszych respondentów wyniósł 86%. Wynik ten oznacza, że Liberandum dobrze kojarzy się klientom i że chętnie poleciliby nas swoim bliskim. Nie spoczęliśmy jednak na laurach i postanowiliśmy popracować nad wszystkimi niedociągnięciami po to, by dbać jak najlepiej o naszych pacjentów.

Dzięki przeprowadzonemu badaniu wiedzieliśmy, co powinniśmy poprawić bezpośrednio od pacjentów. Ich szczere opinie stały się dla nas wskazówkami. Wysłaliśmy do naszych pracowników informację na ten temat i zaczęliśmy działać. Teraz, po pierwszym kwartale roku 2022, przeprowadziliśmy badanie ponownie. Zapytaliśmy o opinię 25 osób, z czego 20 osób oceniło naszą pracę na maksymalną ilość punktów (10/10). 4 osoby dały nam 9 punktów, a tylko jedna osoba 8/10. Wskaźnik NPS wyniósł zatem 96%, czyli uległ znacznej poprawie w stosunku do poprzedniego badania.

Tak wysoki wynik badania jest dla nas ogromnie satysfakcjonujący i świadczy o tym, że pacjenci są bardzo zadowoleni z naszych usług, mówią o nas dobrze i polecają Liberandum swoim znajomym.Cieszymy się, że wynik z końca ubiegłego roku udało się poprawić i wierzymy, że dajemy z siebie wszystko, mimo drobnych „wpadek”, które zdarzają się czasem każdemu.

W czasie przeprowadzania badania NPS usłyszałam kilka bardzo ciekawych historii. Pragnę podzielić się z Wami jedną z nich, być może i Was złapie za serce.

W pierwszej kolejności dodzwoniłam się do Pani Kasi, która zamawiała prywatną karetkę dla swojego taty poruszającego się na wózku inwalidzkim. Zlecenie wyjazdu obejmowało zniesienie pacjenta z 4 piętra w bloku bez windy, konsultacje w szpitalu i powrót do domu.

Podczas rozmowy dowiedziałam się, że ojciec Pani Kasi od kiedy porusza się na wózku nie ma możliwości chociażby na chwilę wyjść z domu. Bardzo poruszające wyznanie, bo na co dzień nie zdajemy sobie z tego sprawy, coś co dla nas jest zwykłym wyjściem do sklepu, dla taty Pani Kasi było wielkim wydarzeniem. Poinformowałam naszą klientkę, że transport medyczny można zamówić nie tylko na wizytę u lekarza, ale również w innym celu – zareagowała dużym entuzjazmem. Jej tata od kilku lat nie wychodził z domu, a wiedząc, że jest taka możliwość, będzie mogła zabrać go gdziekolwiek zechce! Do rodziny na święta, na spacer do ogrodu botanicznego, na wycieczkę…

Jedną z największych obaw naszej klientki była sytuacja związana z wniesieniem pacjenta po wizycie do domu. Dyspozytor przyjmujący zlecenie po zebraniu wywiadu na temat stan zdrowia pacjenta poinformował, że jesteśmy w stanie zrealizować zadanie. Na wyposażeniu mamy „schodołaz” czyli specjalne krzesełko kardiologiczne, który ułatwi pracę ratownikom i tata zostanie przetransportowany w odpowiednich warunkach, a Pani Kasia będzie mogła towarzyszyć mu podczas drogi do i ze szpitala.

Nasza klientka była zadowolona z ratowników, których opisała jako bardzo miłych i uczynnych. Nie wiedziała wcześniej, jak działa schodołaz, dlatego zdziwiła się, że wychodząc z powrotem do góry, ratownicy musieli użyć własnych rąk i siły. Była pod wrażeniem i zakończyła rozmowę słowami „Obsługa była tak super, że aż szkoda mi ich było, że muszą wynosić tatę tak wysoko”. Cóż, taką mamy pracę 😊